El cap de setmana a les carreteres es salda amb dues víctimes mortals a Mont-roig i Riudarenes

Dos homes han mort aquest cap de setmana a la xarxa viaria interurbana de Catalunya, segons informa el Servei Català de Trànsit.

El darrer accident ha ocorregut aquest migdia a la GI-555 a Riudarenes (la Selva) i ha causat la mort del conductor i únic ocupant d’una motocicleta que ha sortit de la via, un home de 72 anys. El primer sinistre mortal d’aquest cap de setmana va tenir lloc dissabte al migdia a l’A-7 a Mont-roig del Camp (Baix Camp) com a conseqüència de la sortida de via d’un turisme. El seu conductor, un home de 63 anys, va resultar mort.

Pel que fa a la mobilitat de retorn d’aquesta tarda de diumenge, s’han registrat alguns trams de retencions cap a l’àrea metropolitana de Barcelona a les següents vies:

· C-16: uns 19 km de retencions intermitents entre Bagà i Berga.
· C-58: hi ha hagut fins a 6 km d’aturades a Montcada i Reixac en sentit sud a causa d’un accident que ha restringit dos carrils. Davant aquesta incidència, el carril bus-VAO de la C-58 s’ha obert en sentit sud per a tot tipus de vehicles (excepte camions).
· La C-33 també s’ha vist afectada per la col·lisió que hi ha hagut a la C-58, amb 3 km de cues a Montcada i Reixac en direcció Barcelona.
· B-23: retencions de 3 km a Esplugues de Llobregat per accedir a Barcelona.
· C-55: 1 km d’aturades a Castellgalí per enllaçar amb l’A-2 a Abrera.
· A banda, a la demarcació de Tarragona, un sinistre ha obligat a tallar un carril a l’A-7 a Vila-seca en sentit sud. A més a l’AP-7 a Tarragona, també s’ha restringit 1 carril en sentit nord com a conseqüència d’un sinistre. S’hi han registrat en ambdós casos cues d’1 km.

Per minimitzar les afectacions viàries de l’operació retorn d’aquesta tarda de diumenge, s’han habilitat mesures de regulació i ordenació del trànsit a la C-55 a Castellgalí, a la C-16 a Cercs i Berga, i a la C-17 a Ripoll.

Durant aquest matí, s’han produït poques afectacions a la xarxa viària. A l’A-2 a Castellbisbal s’ha restringit un carril en direcció Lleida a causa de tasques de retirada d’un vehicle de la via i a més, arran d’una prova esportiva, a l’N-II a Sils, s’ha tallat la sortida per enllaçar amb la carretera C-63.

Afectacions de dissabte

Pel que fa a la tarda de dissabte, es van registrar retencions causades per talls de carrils a causa de diversos accidents: a la C-58 a Montcada i Reixac i a la C-17 a Barcelona per accedir a la capital catalana. A més hi va haver retencions tant a la C-58 com a la B-30 al seu pas per Barberà del Vallès en sentit sud i a la B-20 es van formar aturades a Sant Boi de Llobregat com a conseqüència de l’avaria d’un vehicle.

Durant el matí, a l’N-145 hi va haver cues a les Valls de Valira en direcció Andorra. D’altra banda, a causa d’un accident, la C-55 va patir restriccions de trànsit i aturades a Castellbell i el Vilar. En un primer moment, el trànsit es va tallar en ambdós sentits fins que es va poder donar pas alternatiu i finalment la circulació s’hi va restablir. També convé destacar que l’A-7 a l’altura de Mont-roig del Camp va estar tallada en direcció Barcelona fins que es va poder reobrir un carril, com a conseqüència de l’accident que va causar una víctima mortal cap al migdia d’ahir dissabte.

Afectacions de divendres a la tarda

Al llarg de la tarda de divendres, es van produir diverses afectacions viàries a les vies següents:

· C-16: fins a 10 km de de cues entre Berga i la Nou de Berguedà en sentit nord.
· N-145 a les Valls de Valira: hi va haver retencions de 3 km per accedir a Andorra.
· A-2 a Sant Vicenç dels Horts: a causa d’un accident es va tallar un carril en direcció Martorell i es van formar 2 km d’aturades.
· C-17 a Parets del Vallès: un sinistre va obligar a tallar un carril en sentit nord i s’hi van registrar cues d’1 km.

Campanya de control dels sistemes de seguretat passiva

Per últim, cal destacar que des del dilluns 15 fins a avui diumenge 21 de gener, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha coordinat amb Mossos d’Esquadra i Policies Locals una campanya policial preventiva d’ús de sistemes de seguretat passiva. Aquesta estratègia operativa per controlar l’ús de cinturó (tant per part del conductor com de l’acompanyant i dels ocupants dels seients posteriors), del casc i dels sistemes de retenció infantil (SRI) a les carreteres i carrers de Catalunya té per objectiu reduir les víctimes d’accidents de trànsit i recordar la importància d’emprar aquests dispositius i de fer-ho correctament.

Al llarg de la setmana, s’ha informat i alertat d’aquesta campanya de controls intensius d’ús dels dispositius de seguretat passiva mitjançant els Panells de Missatge Variable (PMV) situats a les carreteres catalanes. Aquesta ha estat la primera de les disset campanyes preventives i integrals de les policies de Trànsit de Catalunya que l’SCT coordinarà aquest 2018.

Port de Tarragona