El servei d’ajuda i emergència Peugeot Connect SOS & Assistance ha atès més de 2.000 trucades a Espanya

El servei d’emergències Peugeot Connect SOS & Assistance, basat en la connectivitat entre l’automòbil i un equip d’ajuda al conductor, ha atès prop de 2.000 trucades a Espanya en els últims anys. La marca automobilística va ser la pionera en la instal·lació de la tecnologia e-Call i ha intervingut en un miler d’ocasions assistint als que viatgen en vehicles de la marca. A Europa, ja són un milió de vehicles Peugeot dels que equipen aquest sistema de trucada en cas d’emergència, que també pot atendre oferint informacions d’un altre tipus al conductor que ho sol·liciti mitjançant un botó.

Però quan més útil resulta el sistema és en cas d’accident o assistència mecànica. En cas d’accident, Peugeot Connect SOS & Assistance entra en funcionament

en activar els coixins de seguretat. Un operador contacta amb el conductor i analitza la situació; localització del vehicle, gravetat de l’accident, nombre de ferits, necessitat de
enviar serveis d’emergència … Si cal, transmet aquestes dades als serveis d’emergència competents a la zona geogràfica en què s’ha produït el sinistre (bombers, ambulàncies, Policia, Guàrdia Civil …). Aquest dispositiu també pot posar-se en marxa manualment amb el botó «SOS».

La trucada es remet automàticament als serveis d’emergència en el cas que ningú contesti a la crida del personal de la plataforma SOS & Assistance. Això ajuda a la celeritat en l’arribada i gestió de l’emergència, la qual cosa repercuteix en la ràpida atenció dels ferits i, per tant, la reducció de víctimes mortals. Un sistema de GPS localitzarà en tot moment la ubicació del vehicle que requereixi d’ajuda. Els sistemes e-Call són obligatoris en els vehicles que es fabriquen en l’actualitat.

Port de Tarragona