El Focus presumeix de les últimes tecnologies en seguretat que l’han portat a obtenir les 5 estrelles Euro NCAP

La investigació dels atropellaments són part important dels estudis de seguretat de Ford.

A principis de 2018 el Ford Focus va rebre la màxima qualificació de seguretat de 5 estrelles per part de l’autoritat independent de proves de xoc Euro NCAP, un dels primers vehicles a rebre la qualificació més alta sota els nous i més estrictes protocols de proves. A més, les tecnologies dissenyades per fer que l’experiència de conducció del Focus sigui més còmoda, menys exigent i per ajudar els conductors a evitar o mitigar els efectes dels accidents van ser recentment elogiades per Euro NCAP.

El Focus ha estat desenvolupat utilitzant les noves instal·lacions de proves de col·lisió de Ford a Colònia, Alemanya, per millorar encara més la seguretat.

“Res és més important per a nosaltres que la seguretat dels nostres clients, i Ford creu que oferir cotxes intel·ligents amb tecnologies que ajudin els conductors a evitar situacions perilloses és tan essencial com desenvolupar cotxes sòlids que mantinguin els ocupants seguretat en cas d’accident” , afirma Helmut REDER, director global de la línia de vehicles Bcar i C-car de Ford d’Europa.

Característiques de seguretat activa i passiva El nou Ford Focus ofereix una gamma més àmplia de funcions d’assistència al conductor que qualsevol altre vehicle Ford anterior, gràcies a tres radars, dues càmeres i 12 sensors d’ultrasons, per ajudar a que la conducció sigui més còmoda , menys exigent i més segura. A més, s’ha dissenyat una estructura de xassís avançat i una cèl·lula de seguretat amb acers d’altíssima resistència per protegir els ocupants en cas d’accident.

Les característiques dissenyades per ajudar els conductors a centrar la seva atenció a la carretera inclouen:

Control de Creuer Adaptatiu amb Stop & Go, Reconeixement de Senyals de Velocitat i Centrat de Carril
Sistema d’Il·luminació Frontal Adaptativa de Ford amb nova llum de corbes predictiva basada en càmeres i llum basada en senyals que preajusta els patrons dels fars per millorar la visibilitat en la foscor mitjançant el control de les corbes a la carretera i els senyals de trànsit per primera vegada en el sector.
La primera pantalla Head-up de Ford disponible a Europa, que ajuda els conductors a mantenir la vista a la carretera en projectar informació útil en el seu camp de visió.
Euro NCAP, en el seu primer esdeveniment d’avaluació de conducció automatitzada a Alemanya a principis d’aquest any, va concloure que les noves tecnologies Ford Focus proporcionen un bon equilibri entre el suport al conductor i la possibilitat que el conductor se senti en ple control del vehicle ; presenten poc risc que el conductor es torni massa dependent de les tecnologies i són senzilles i intuïtives d’utilitzar.

Les característiques dissenyades per ajudar els conductors a evitar o mitigar els efectes dels accidents inclouen:

El Sistema d’Assistent precol·lisió de Ford amb detecció de vianants i ciclistes, que pot detectar a les persones i als ciclistes que es trobin a la carretera o prop d’ella, o que es creuin en el camí del vehicle, i activar automàticament els frens si detecta una possible col·lisió i el conductor no respon als avisos.
Assistent de maniobra evasiva, que utilitza radar i càmera per detectar altres vehicles més lents i estacionaris que circulen per davant i proporciona un suport de direcció que permet als conductors maniobrar al voltant d’un vehicle en cas de col·lisió imminent.
Alerta de Direcció Contrària, disponible per primera vegada per a clients a Alemanya, Àustria i Suïssa, que utilitza la càmera muntada al parabrisa i la informació del sistema de navegació del cotxe per proporcionar als conductors advertències sonores i visuals quan condueixen a través de dues senyals de direcció prohibida en una rampa d’autopista.
El Sistema d’Informació de Punts Cecs de Ford amb Alerta de Trànsit Creuat, que adverteix als conductors que estan maniobrant marxa enrere en una plaça d’estacionament de vehicles que s’acosten per darrere, i pot activar els frens per evitar o reduir els efectes de les col·lisions si els conductors no responen als avisos.