
Els Mossos d’Esquadra han detingut dos homes per sis atracaments en comerços de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Els arrestats, de 28 i 30 anys i nacionalitat marroquina i espanyola, entraven a les botigues quan s’acostava l’hora de tancar i intimidaven els treballadors amb una arma de foc o un ganivet. Actuaven preferentment en botigues de telefonia o estancs, i es van emportar un botí d’uns 7.000 euros, a més de diversos dispositius electrònics de telefonia d’última generació. Els Mossos els han detingut com a presumptes autors dels delictes de robatori amb violència, resistència i desobediència als agents de l’autoritat i robatori i furt d’ús de vehicles.
La investigació va començar quan es van detectar una sèrie continuada de robatoris violents en comerços de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Els investigadors van esbrinar que sempre eren dos homes i que acostumaven a entrar a les botigues quan s’acostava l’hora de tancament. La majoria de cops, un dels lladres entrava amb guants per no deixar empremtes i ocultava la cara amb un cas de motocicleta. Amenaçava els dependents amb una arma de foc o un ganivet i s’emportava la recaptació. El còmplice l’esperava fora amb una motocicleta que també havien robat. En alguns casos l’atracament el feien els dos.
Els investigadors relacionen els dos lladres amb sis robatoris comesos entre el 14 de març i el 9 d’abril. Es tracta de tres botigues de telefonia (dues a Barcelona i una a Sant Boi de Llobregat), dos estancs (un a Gavà i un a Barcelona) i un establiment de congelats de Sant Feliu de Llobregat.
Les detencions dels dos lladres es van produir entre el 12 i el 16 d’abril als districtes de Nou Barris i d’Horta-Guinardó de Barcelona. Els agents han aconseguit recuperar les motocicletes robades que utilitzaven els autors dels atracaments.
El jutjat d’instrucció número 33 de Barcelona va decretar presó provisional per a un dels atracadors mentre que el número 24 va dictaminar llibertat amb càrrec per a l’altre.