Detenen un ex-subintendent de la policia colombiana en anar a operar-se per «canviar de cara» i crear una «oficina» de sicaris a Espanya

Policía de Colombia

Gràcies a la cooperació policial entre la Policia Nacional d’Espanya i la Policia Nacional de Colòmbia -DIJIN-, s’ha detingut el líder d’una violenta «oficina» de sicaris. L’arrestat va ser localitzat a Medellín (Colòmbia) just abans de ser intervingut per un cirurgià plàstic per operar-la cara. La investigació va començar al mes d’agost de l’any passat. Agents de la Policia Nacional van tenir coneixement de la presència a Espanya del líder d’una violenta «oficina» de sicaris qui, a més, es trobava fugat de les autoritats colombianes. Després de diverses gestions, els investigadors van constatar que el fugit es trobava a la capital espanyola amb la intenció d’expandir la seva activitat delictiva a Europa, organitzant la creació i assentament d’una «sucursal» delictiva.

Els agents van comprovar que l’investigat va decidir tornar a Colòmbia de manera clandestina per evitar el control en frontera, el que va realitzar viatjant fins a Equador per continuar el viatge per carretera fins a Medellín. Tota aquesta informació va ser transmesa fins a les autoritats colombianes, sent localitzat i detingut a la capital antioqueña just abans de ser intervingut per un cirurgià plático quan intentava operar-seu conegut rostre.

El detingut era un dels màxims líders de l’organització criminal anomenada «El Cos Col·legiat L’Oficina» la principal activitat era el cobrament, mitjançant violència i extorsió, de deutes generats pel tràfic de drogues. El seu passat com a oficial de la Policia Nacional colombiana, va obtenir el rang de subintendente fins que va ser destituït, li va atorgar experiència per camuflar-se i viure en la clandestinitat.

Port de Tarragona