
Un avió Boeing 737 de la línia aèria Jet2, que es disposava a aterrar a l’aeroport dee Reus el 12 de maig, es va veure obligat a fer una maniobra evasiva en coincidir la seva trajectòria amb la d’una avioneta, segons una informació pública de la CIAIAC (Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil), que investiga l’incident. Les trajectòries de les dues aeronaus van convergir -informa l’organisme dependent del Ministeri de Foment- quan el Boeing realitzava una maniobra d’aproximació per aterrar per la capçalera 25 de la pista de Reus. L’avioneta, un Diamond DA20-C1 es disposava a entrar al control de l’aeroport i va ser comminada a mantenir una altitud de 3.500 peus. «Les trajectòries de les dues aeronaus van convergir», de manera que el sistema d’alerta de trànsit i evacuació de col·lisió de l’avió de passatgers TCAS (Traffic alert and Collision Avoidance System) va detectar la proximitat i els pilots van realitzar una maniobra evasiva. L’organisme afirma que aquesta informació és preliminar i que podria estar subjecta a correccions durant la investigació.