Arriba l’octava generació del Golf, el «bestseller» de Volkswagen

El Golf dóna un nou pas en la seva llarga trajectòria de més de 45 anys. Durant aquest temps s’han venut més de 35 milions d’unitats de les set generacions anteriors consolidant el seu estatus com a icona i part de la història de l’automòbil. Ara és el torn de l’Golf 8, la generació més digital i sostenible del compacte de més èxit de Volkswagen. El Golf sempre ha destacat com a plataforma d’innovació, democratitzant noves tecnologies i posant-les a l’abast de tots. La vuitena generació no és cap excepció: amb un disseny exterior que conserva els elements característics del més pur ADN Golf, ofereix un interior revolucionari i completament digitalitzat, amb sistemes d’última generació i la revolucionària tecnologia Car2X, que permet intercanviar informació amb altres vehicles i infraestructures. Tot això en un model propulsat per la gamma de motors més sostenible, amb tres motors ETSE amb tecnologia híbrida suau, dues versions híbrides endollables i una àmplia selecció de TDI i TSI especialment eficients.

Disseny: ADN Golf

El disseny de l’Golf 8 segueix evolucionant sense perdre el seu ADN. Instantàniament reconeixible com un Golf des de qualsevol angle, l’element més característic de la seva identitat segueix sent el pilar C, que dóna peu a una part posterior més coupé i una davantera encara més esportiva. No obstant això, cada part de la carrosseria ha estat remodelada: el nou Golf té un aspecte més baix, allargat i dinàmic. La seva nova i perfeccionada aerodinàmica contribueix a reduir la resistència a el vent i consum amb un Cx de 0,275. La part frontal redissenyada de l’golf 8 incorpora de sèrie fars davanters LED, que destaquen com a element de disseny característic de la nova generació. El Golf s’equipa de sèrie amb llantes d’aliatge de 16 polzades per als acabats «Golf» i «Life» i 17 polzades de sèrie per «Style» i «R-Line».

Tot i els canvis, el nou Golf conserva les seves dimensions compactes, la seva excel·lent habitabilitat interior, així com un maleter de 380 litres, ampliable a 1.237 litres amb els seients del darrere abatuts. Els seients Confort-Sport s’ofereixen de sèrie a partir de l’acabat Style, mentre que l’acabat R-Line inclou els seients esportius Bucket i el volant esportiu R-Line. Els colors i els teixits frescos defineixen l’aspecte modern i innovador de el nou model compacte, que ofereix un interior realment revolucionari.

Tecnologia de segments superiors

En aquest sentit, el golf 8 fa honor a la seva llarga trajectòria i segueix democratitzant tecnologies de segments superiors. Els nous instruments i sistemes de infoentreteniment es fusionen per crear un entorn completament digitalitzat al voltant de l’conductor, on els botons han desaparegut i deixat pas a panells de control amb comandaments i barres de desplaçament tàctils. El centre neuràlgic de l’entorn digital és el Digital Cockpit de 10,25 «, que s’equipa de sèrie en el Golf, i el sistema de navegació» Discover Mitjana «amb pantalla de 10» de sèrie a partir de l’acabat «Life». Tots dos estan connectats a través d’una unitat de control (OCU) equipada amb una targeta ESIM integrada. El nou Golf no només estarà sempre connectat, sinó que permetrà que conductor i passatgers tinguin accés a un nombre cada vegada més gran de funcions de l’ecosistema «We» de Volkswagen, un entorn digital en contínua evolució que ofereix serveis en l’automòbil i al voltant d’aquest , així com solucions de mobilitat creades per connexions intel·ligents entre vehicles, persones i el seu entorn.

Això últim no seria possible sense la nova i revolucionària tecnologia Car2X, equipada de sèrie. El nou Golf serà el primer Volkswagen que intercanvia informació de trànsit, sobre embussos i accidents, per exemple, amb altres vehicles situats fins a 800 metres de distància. Es tracta d’un sistema harmonitzat dins de la Unió Europea i independent de fabricant, de manera que funciona amb vehicles de totes les marques. Al Golf 8, la digitalització arriba fins a l’últim detall. Tant les funcions de llums com el climatitzador per zones es controlen digitalment. A partir d’l’acabat Life, el sistema Climatronic de 3 zones ve equipat de sèrie. Opcionalment, el golf 8 pot equipar-se amb fars matricials LED IQ.Light, abans només disponibles a vehicles de gammes superiors, com Touareg i Passat. Cada mòdul matricial es compon de 22 LED, que compta amb fins a 10 funcions d’il·luminació diferents en funció de la situació de conducció, com la llum de mal temps, la llum d’autopista o la llum de carretera secundària. Amb el Golf també s’ofereix, per primera vegada, una transmissió DSG electrònica «Shift-by-Wire» que, al no tenir els límits d’una transmissió analògica, permet estalviar espai i millorar la comoditat.

A més, la vuitena generació de Golf incorpora sistemes de seguretat i assistència d’última generació. La nova funció Travel Assist és especialment útil: aquest sistema opcional combina el Control de Creuer Adaptatiu (ACC) de sèrie, la funció Lane Assist i el volant capacitiu sensible a el tacte per determinar si el conductor aparta les mans de l’volant, avisant amb una tirada de frenada. Si el conductor continua sense reaccionar, la funció Emergency Assist situarà el cotxe a l’esquerra i el detindrà per complet. A més de l’Travel Assist i la càmera del darrere, disponibles a partir de l’acabat Style, el Golf també incorpora Side Assist i Park Pilot, de sèrie a partir de l’acabat Life.

Àmplia gamma sostenible amb 13 eficients motors

El golf 8 arriba amb la gamma de motoritzacions més sostenible de Volkswagen. Per primera vegada en un vehicle de la marca, s’ofereixen 3 motors ETSE de 80 kW (110 CV), 97 kW (130 CV) i 110 kW (150 CV) amb transmissió DSG de 7 velocitats i tecnologia híbrida suau (mHEV). Es tracta de motors de gasolina combinats amb un sistema de 48 volts, canvi DSG de 7 velocitats i funció de recuperació de l’energia de frenada, la qual cosa contribueix a millorar el rendiment i a estalviar combustible. A més, ofereixen una potència d’arrencada excepcionalment bona.

El Golf també podrà equipar 2 motoritzacions híbrides endollables eHybrid; un 1.4 TSI de 150 kW (204 CV), optimitzat per a la màxima autonomia, i un 1.4 TSI GTE de 180 kW (245 CV) que destaca per les seves altes prestacions. Tots dos amb canvi automàtic DSG i una bateria de 13 kWh, que ofereix 56 km de conducció amb zero emissions.

El nou Golf també ofereix tres motors TSI convencionals i dues TDI millorats: un motor de gasolina 1.0 TSI de 80 kW (110 CV), i dos 1.5 TSI de 97 kW (130 CV) i 110 kW (150 CV) amb gestió activa de cilindres (ACT) i canvi manual; i dos motors dièsel 2.0 TDI de 85 kW (115 CV) i 110 kW (150 CV) especialment respectuosos amb el medi ambient. Aquests han estat optimitzats per a una major eficiència i compten amb el nou sistema SCR de doble injecció AdBlue, amb el qual s’han reduït les emissions de CO2 i les d’òxids de nitrat en fins a un 80%. El motor de 85 kW (115 CV) es combina amb canvi manual o DSG, mentre que el de 110 KW (150 CV) equip transmissió automàtica DSG de sèrie.

Més endavant se sumaran tres motors TSI d’altes prestacions, 2.0 TSI 185kW 245 CV per al GTI i les versions GTI Clubsport i R, està darrera amb més de 300 CV.

El preu de l’golf 8 Life 1.5 TSI de 130CV és de 25.100 € amb campanyes i ajudes de govern. * Encara no hi ha preu de la versió d’accés a la gamma: «Golf» 1.0 TSI de 110CV.

Port de Tarragona