Motor: Ford desenvolupa un Mustang amb set motors elèctrics i 1400 cavalls

Moisès Peñalver.- Ford s’ha encaparrat en demostrar que la propulsió elèctrica pot ser tan eficient com la benzina en els circuits. Per això, avui ha presentat el seu prototip Mustang Mach-E 1400, un coet per la carretera totalment elèctric que mostra quant rendiment es pot aprofitar sense utilitzar una gota de combustible. Arribant a trepitjar els talons dels 1.400 cavalls (1.419 PS) de l’Mustang Cobra Jet 1400, aquest Mustang Mach-I únic amb els seus set motors elèctrics i alta força aerodinàmica està a punt per a la pista de carreres, els circuits o fins i tot les proves de gimcana ; en qualsevol lloc pot mostrar com la propulsió elèctrica promet un rendiment extrem a el més pur estil Mustang.

Desenvolupat en col·laboració amb RTR i construït a partir d’un Mustang Mach-E GT de cos blanc, el prototip té com a objectiu 1.400 cavalls de força (1.419 PS). El xassís i el tren motor treballen junts per a una multitud de configuracions que ofereixen rendiments que el diferencien de qualsevol altre vehicle.

«Ara és el moment perfecte per aprofitar la tecnologia elèctrica, aprendre d’ella i aplicar-la als nostres models», afirma Ron Heiser, enginyer cap de programes Mustang Mach-I. «Mustang Mach-E serà divertit de conduir, a l’igual que tots els altres Mustang anteriors, però Mustang Mach-E 1400 és completament boig, gràcies als esforços de Ford Performance i RTR».

El Mustang Mach-E 1400 és el resultat de 10.000 hores de col·laboració de Ford Performance i RTR amb l’objectiu de salvar la bretxa entre el que un vehicle elèctric pot fer i el que els conductors tendeixen a pensar que pot fer.

Mustang Mach-E 1400 ha estat creat sense regles. L’equip de disseny de Ford i RTR van utilitzar moltes de les mateixes eines que Ford utilitza per als seus cotxes de carreres i programes de producció. L’aerodinàmica està optimitzada d’acord amb la forma i la localització, amb un enfocament en els conductes de refrigeració, el difusor i estabilitzadors frontals, i l’aleró posterior.

Mustang Mach-I 1400 té set motors, cinc més fins i tot que Mustang Mach-I GT. Tres estan units a el diferencial davanter i quatre estan units a la part posterior en estil ‘pancake’, amb un únic eix de transmissió que els connecta als diferencials, que tenen una gran gamma d’ajust per configurar el cotxe per a tot, des del drifting (estil de conducció que consisteix en sobrevirar derrapant de manera que el vehicle formi un angle amb la direcció de moviment) fins a les carreres d’alta velocitat.

«El desafiament era controlar els nivells extrems de potència proporcionats pels set motors», opina Mark Rushbrook, director d’esports de motor de Ford Performance. «Mustang Mach-E 1400 és un aparador de l’art del possible amb un vehicle elèctric».

El xassís i el tren motriu estan configurats per a permetre a l’equip investigar diferents dissenys i els seus efectes en el consum d’energia i el rendiment, incloent la tracció posterior, la tracció total i la tracció davantera. Les maneres de Drift i Track tenen configuracions frontals completament diferents com braços de suspensió i canvis de direcció per permetre angles de direcció extrems en drifting. El subministrament d’energia es pot dividir uniformement entre el frontal i la part posterior, o completament d’un a un altre. La càrrega aerodinàmica es dirigeix ​​a més de 1.000 kg a 257 km / h (160 mph).

La bateria de 56,8 quilowatts-hora (instal·lada) es compon de cel·les de borsa de níquel manganès cobalt per a un rendiment ultra alt i alta taxa de descàrrega. El sistema de bateries està dissenyat per a ser refredat durant la càrrega utilitzant un refrigerant dielèctric, disminuint el temps necessari entre carreres.

Un elevador electrònic de fre està integrat per permetre la frenada regeneratiu en sèrie, combinat amb ABS i control d’estabilitat per optimitzar el sistema de reducció de velocitat. El Mustang Mach-E 1400 té frens tipus Brembo ™, com el cotxe de carreres Mustang GT4, i un sistema de frens de mà hidràulic dissenyat per al drifting, que s’integra amb els controls de l’tren motriu per permetre la capacitat d’apagar l’energia dels motors del darrere.

El Mustang Mach-E 1400, que debutarà aviat en una carrera de NASCAR, serveix com a banc de proves per a nous materials. El seu capó està fet de fibres orgàniques compostes, una lleugera alternativa a la fibra de carboni que constitueix la resta de el vehicle.

Ford està invertint més d’11,5 milions de dòlars en vehicles elèctrics a tot el món. Els primers models totalment elèctrics Mustang Mach-E per a clients a Europa arribaran a principis de l’any vinent. *

Port de Tarragona