Motor: Maserati entra en el món elèctric amb el seu Ghibli Hybrid de 330 cv

Per Moisès Peñalver.- Maserati ha presentat el seu primer vehicle electrificat, el Ghibli Hybrid, un esportiu de 330 cv que equipa un motor mid-hybrid que li donarà un plus d’acceleració sobre una base de motor de benzina de 2,0 turbo. L’enginy que permet aquest plus de dinamisme es mou gràcies a un alternador de 48 volts que alimenta la bateria de un e-booster. La firma del trident afirma que no va ser fàcil entrar en el món de l’electrificació sense alterar la filosofia i els valors de la marca. Admetria un admirador de l’esperit esportiu de Maserati un silenciós motor elèctric? La solució va ser crear el millor híbrid possible sense renunciar al so que caracteritza els motors de la marca.

El nou Ghibli Hybrid serà de color blau, una tonalitat que identifica l’electrificació en el món de l’automòbil i disposarà d’un nou disseny interior i exterior respecte a les tres generacions anteriors.
Quant a les seves prestacions, el primer híbrid de la marca italiana, accelera de 0 a 100 km/h en 5,7 segons i arriba als 255 km/h de velocitat. El motor elèctric aprofitarà l’energia cinètica de les frenades i desacceleracions per recarregar la bateria de l’e-booster.

El model tradicional va ser creat el 2013, però en aquesta nova versió elèctrica de nou disseny s’ha reduït el pes del vehicle en 80 quilos respecte a la versió dièsel sense motor elèctric. I no s’ha d’oblidar una part important, i és la reducció del consum de combustible que permetrà el funcionament equilibrat dels dos motors, ja que aquest aprofitament de desceleracions que es convertiran en energia que anirà a parar a les rodes, evitant així un consum elevat, tot i ser un «dos litres» de benzina i 330 CV a 5.700 rpm. I respecte a la tracció, s’ha de recordar que és un esportiu de Maserati i, per tant, amb tracció al darrere amb autoblocant mecànic. Respecte al canvi de velocitats, equipa una caixa automàtica de CF de 8 velocitats

Port de Tarragona