El mercat de vehicles usats registra al juliol el primer creixement des del mes de febrer

A Catalunya s'ha registrat un augment del 12,4% respecte a l'any anterior, amb 31.719 matriculacions de turismes i 4x4

Les transferències de vehicles usats van créixer un 5,6% al juliol en comparació a el mateix període del l’exercici anterior, arribant a les 194.380 transferències, segons dades de la consultora MSI per a la patronal dels concessionaris, Faconauto . Aquestes són xifres de tota Espanya, però en el que respecta a Catalunya l’augment ha estat del 12,4%, amb 31.719 transferències de turismes i 4×4.

Es tracta del primer registre positiu des del febrer i confirma que la recuperació d’aquest mercat s’està produint també abans del que s’esperava. No obstant això, en l’acumulat d’aquest any, la baixada és encara del 26,1% respecte a 2019, amb 872.962 vendes.

Amb aquestes xifres positives, la previsió és que les transferències d’usats caiguin un 17% el 2020. En concret, es preveuen una mica més 1,7 milions d’operacions. Per trams d’edat, patiran menys els segments de vehicles joves, de 3 a 5 anys, amb un lleu descens de l’1,1% en relació amb 2019. No obstant això, els vehicles que es vendran més seguiran sent els de més de 10 anys , amb més d’un milió d’unitats i malgrat caure en un 17%.

El mes passat tots els trams d’edats, excepte el de 6 a 10 anys, han experimenteu pujades respecte a l’any anterior. La més pronunciada ha estat la dels vehicles de 3 a 5 anys, amb un creixement de l’24%. El segueixen els cotxes de menys de 3 anys, amb un increment de l’9,5%, i els de més de 10 anys amb un 3,6%. El segment de vehicles de 6 a 10 anys ha caigut un 3,8%.

Ignasi de Benito, president de l’consell d’administració de niw.es, plataforma digital de compra de vehicles de concessionari de menys de 5 anys impulsada per Faconauto, explica la important pujada dels trams d’entre 0 i 5 anys «Les dades ens mostren aquest interès que hi ha al mercat d’ocasió pels vehicles més joves que continuen posicionant-se com un segment en auge per les seves tecnologies més avançades que s’adapten a la demanda de la societat actual de vehicles respectuosos amb el medi ambient i més segurs «.

En relació amb els canals de venda, els concessionaris van augmentar les seves transferències al juliol un 32,7%, el rènting un 46,6% i el RAC, un 26,5%. Els canals d’empreses, particulars i compravenda també van pujar les seves transferències en un 7,4%, 2,5% i 1,5% respectivament. Els vehicles d’importació i les matriculacions tàctiques van experimentar unes caigudes de l’3,8% i de l’1,2%.

El combustible més demandat pels compradors de vehicles usats va tornar a ser el dièsel, que representa el 60,3% de l’mercat i les seves transferències van pujar en un 0,8%. La gasolina, per la seva banda, va experimentar una major pujada, en concret de l’11,8% amb relació a juliol de 2019. Destaca també de nou l’augment de les vendes d’elèctrics, amb 476 unitats transferides, un 56,1% més que l’any anterior.

«Julio no ha defraudat i ha estat un bon mes per al sector, tant pel que fa a el vehicle nou com la usat. El Pla Renove 2020 també ha esquitxat aquest mercat d’ocasió i ha mobilitzat els compradors, que estan tornant als concessionaris. Les vendes d’usats han llançat el mes passat la primera pujada des que la crisi sanitària comencés, per això és una dada esperançadora. Els concessionaris han estat protagonistes d’aquesta recuperació perquè estan connectant amb el mercat gràcies al seu estoc d’usats de fins a cinc anys, el que està permetent a el mercat tornar abans del que s’esperava a xifres semblants a abans de la crisi «, ha dit Raúl Morales , director de comunicació de Faconauto.

Port de Tarragona