Citroën AMI: «Que no és un cotxe!»

L'AMI és una simpàtica i intel·ligent solució de mobilitat elèctrica principalment ideada per a entorns urbans que pot ser conduïda des dels quinze anys.

Moisès Peñalver / Que no és un cotxe, Home! L’AMI és una «cosa» diferent amb quatre rodes, un volant i un motor elèctric. Però, si té tot això… ha de ser un cotxe, no? No del tot.

L’AMI es pot dir que es queda per sota de la categoria de quadricicle, si és que necessitem encasellar en algun segment. No és un cotxe perquè ni Citroën ho han pretès. És una solució de mobilitat extremadament bàsica que ens recorda a models d’abans també creats pel fabricant francès. No a l’històric AMI, que era la versió familiar de l’Citroën 8, aquest pren el nom d’AMI com un gest de complicitat a aquell i també per la paraula francesa «amic». Això li encaixa més, perquè és sens dubte un bon amic per a desplaçar-se per la ciutat i arribar a qualsevol part, per la seva agilitat, destresa i facilitat d’ús. Em recorda més al Mehari, no per la seva carrosseria descapotable, més bé perquè aquell era com una banyera de plàstic que també servia per desplaçar-vos per … al seu ritme clar.

Només mesura 2,40 metres i aquest Citroën té també un endoll normal per a una presa de 220 volts com la d’un carregador de mòbil «. Així de simple.

El Citroën Ami és un xassís tubular amb carrosseria de fibra de vidre que munta un petit motor elèctric de 6 kW amb el qual aconsegueix 45 km / h amb gran agilitat. Disposa d’una bateria de ions de liti de 5,5 kWh i ofereix una autonomia de fins a 75 km. És per tant un vehicle completament elèctric, amb zero emissions que no es pot utilitzar en autopistes ni autovies per la seva limitació de velocitat, homologat com quadricicle. El Ami es recarrega en un endoll convencional de 220 V en tres hores per a una càrrega completa. A l’ésser considerat com quadricicle no requereix permís de conduir per al seu ús, només una llicència de ciclomotor per saber circular i conèixer les normes de trànsit, i per això està disponible per a joves conductors a partir de 15 anys.

Divertit, i oblidat de llargs viatges

Al volant, senzillament és divertit. No hi ha confort, no és per fer llargs trajectes, encara que aquests 75 km d’autonomia urbana donen molt de si. Ens agrada l’extrema simplicitat de tot. Per obrir i tancar la porta des de dins hi ha una cingla, una corretja que ens va recordar a el Ferrari F40, salvant les distàncies. Hi ha dos seients amb un tou més aviat escàs, hi ha una mica d’espai per a equipatge i entre les opcions hi ha una cortineta de sostre que en dies assolellats serà molt d’agrair. Ah! I un peculiar altaveu de disseny per connectar el telèfon i tenir música i mans lliures per fer trucades. Molt ben pensat.

«És obligat afegir també que és un producte 100% digital, entrem en una nova era i tot es ven en línia, ja sigui des de la pròpia web de Citroën, bé sigui des dels punts de venda del nostre soci FNAC, que també comercialitza aquest vehicle , i a la fi tot es pot fer en línia, des del pagament a la comanda i l’elecció dels accessoris tot 100% en línia per obtenir aquest vehicle, que també pot ser lliurat a casa o al concessionari, com el client vulgui. És una nova aposta, una solució de mobilitat al gust de cada un, cadascú sap com ho usarà i és un producte que esperem que tingui molt d’èxit.

Amb l’AMI en ciutats d’accés limitat al centre no hi ha fronteres, i tampoc cal fer maniobres per circular pel casc antic de la ciutat més medieval, perquè gira com una bicicleta a qualsevol lloc.

Port de Tarragona