L’Automobile tanca la primera edició postcovid amb 300.000 visitants i «consolida la tornada a la normalitat» del sector

Interior d'un dels pavellons de l'Automobile Barcelona durant el seu últim dia. / Albert Cadanet

Albert Cadanet / Barcelona.- L’Automobile ha tancat aquest diumenge la primera edició postpandèmia –i l’edició número 101- amb una xifra estimada de 300.000 visitants. Malgrat que les dades contrasten amb els volums previs a la crisi de la covid-19 –el 2019 van visitar-lo més de 800.000 persones-, l’organització el qualifica «d’èxit» i creu que la seva celebració «consolida la tornada a la normalitat» del sector firal. «Estem parlant de la primera gran fira amb públic a Europa després de la pandèmia; creiem que Barcelona ha respost de meravella», ha indicat el director de l’Automobile, José Miguel García. Des de Fira de Barcelona destaquen que el saló és «el tret de sortida» d’un calendari firal «intens» i creuen que l’Automobile surt «reforçat» de cara a l’any vinent.Segons García, el saló ha «retornat la il·lusió» a un sector greument afectat per a pandèmia. «Estem molt contents perquè ha vingut molta gent i, sobretot, perquè ha tornat la presencialitat», ha destacat aqest diumenge en una atenció als mitjans. També s’ha expressat en la mateixa línia el membre del comitè executiu de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero, qui ha ressaltat que la celebració del saló és «un èxit de tots». «Ho considerem una gran fita per la fira, pel sector de l’automòbil i per la ciutat», ha comentat, tot recordant que durant els pròxims mesos la Fira de Barcelona tornarà a acollir esdeveniments com el Saló Nàutic, el Caravaning o el Fòrum Gastronòmic.

Per altra banda, García ha reconegut que se sent «molt satisfet» per com ha transcorregut el saló tot i les mesures de seguretat. «Feia la sensació que era com un saló prepandèmia, amb l’única diferència que s’havia de portar mascareta», ha assenyalat. Alhora, ha destacat que durant els primers dies de l’Automobile, destinats sobretot a professionals, no ha notat massa canvis respecte a anteriors edicions. «L’afluència ha estat més o menys la mateixa» assegura.

A part la bona rebuda per part del públic, García també subratlla les valoracions que els han transmès les 22 marques presents a la Fira de Montjuïc. «Algunes han venut fins a un 50% més respecte a l’última edició», ha comentat, recordant que el saló continua sent «una gran plataforma comercial» per als grups.

A més, García ha posat especial èmfasi en el fet que l’edició d’enguany ha estat «la més sostenible», amb pràcticament tots els models formats per cotxes elèctrics, híbrids i híbrids endollables.

Més enllà del saló, el membre del comitè executiu de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero, ha subratllat que la celebració de l’Automobile també suposa un nou punt de partida per al turisme de negocis a Barcelona, una activitat «molt important» per a la ciutat. «L’economia induïda per la Fira a través dels salons és molt important; hi ha molta gent que ho està esperant, i la reactivació del sector la notarem tots», ha assegurat.

Activitats més exitoses

Una de les activitats que ha tingut més èxit ha estat la de provar els models exposats per les marques al circuit de Monjuïc. Com cada any, milers d’aficionats s’ha apropat als ‘boxes’ de l’avinguda Maria Cristina per conduir els darrers vehicles que s’han llençat al mercat.

També ha tingut un paper protagonista en l’edició d’enguany la zona ‘Urban Mobility’, un espai ubicat a la plaça de l’Univers que ha permès provar vehicles de mobilitat personal –motos, bicicletes i patinets elèctrics- dissenyats per a l’entorn urbà. Al llarg de l’edició d’enguany, les 22 marques que es trobaven al saló han presentat 18 primícies.

Suport institucional

El president de l’Automobile, Enrique Lacalle, també ha volgut agrair el «gran suport institucional i empresarial» que ha rebut el saló. A la inauguració van assistir-hi el rei Felip VI acompanyat del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, així com altres figures com el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, o el president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials (CEOE), Antonio Garamendi.

Posteriorment, el dilluns 4 d’octubre, van visitar el saló el president de la Generalitat, Pere Aragonès, juntament amb el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena. Tot i les mostres d’agraïment, Lacalle va lamentar el dissabte passat en una entrevista que l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, no assistís a l’esdeveniment, tot recordant que «fires emblemàtiques» com l’Automobile «s’han de cuidar i estimar».

Port de Tarragona