Marina Mercant reté al Port de Tarragona el iot de luxe «Crescent» per investigar si la propietat és russa

Atracat a la zona de moll de Port Tarraco, havia sol·licitat sortida a Capitania Marítima de Tarragona el dia 4 de març, però no va salpar.

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, mitjançant la
Direcció General de la Marina Mercant, ha acordat la immobilització
provisional del iot “Crescent”, abanderat a les Illes Caiman i de
135 metres d’eslora i 21 de màniga, informa la Subdelegació del Govern a Tarragona.
Es procedirà a demanar informació que confirmi la titularitat real del
vaixell d’esbarjo privat. En concret, es constatarà si la propietat,
tinença o control del vaixell correspon o no a una persona física o
jurídica inclosa a la llista de persones i entitats sancionades pel
Consell Europeu arran del conflicte bèl·lic provocat per la invasió de
Ucraïna per part de Rússia.

És el tercer iot, juntament amb el “Valerie”, a Port de Barcelona, ​​i el “Lady
Anastasia”, a Port Adriano, que s’immobilitza de forma provisional
que va de setmana.

Aquest vaixell, que va arribar a Tarragona el 2 de novembre del 2021, hi havia
sol·licitat sortida a Capitania Marítima de Tarragona el passat dia 4 de
març, però no va salpar. A la resolució s’indica que la Capitania Marítima de Tarragona,
dependent de la Direcció General de la Marina Mercant, serà la
encarregada de garantir la seguretat del vaixell, de la navegació, de la
tripulació i del port de Tarragona.

Verificació

La retenció provisional ha estat comunicada al titular de l’Agència Estatal
de l’Administració Tributària, a les institucions dedicades a la
prevenció de blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme ia les
Forces i cossos de seguretat de l’Estat perquè puguin dur a terme
les actuacions de verificació de la informació sobre la titularitat real
del vaixell.

Si es comprova que pertany a una persona o entitat sancionada per
el Consell Europeu es procedirà a immobilitzar-lo. S’aplica, d’aquesta
forma, les previsions de la Decisió 2014/145/PESC del Consell i el
Reglament número 269/2014, ambdós del 17 de març de 2014, relatius
a mesures restrictives respecte a accions que menyscaben o amenacen
la integritat territorial, la sobirania i la independència d’Ucraïna.

Port de Tarragona