Trànsit justifica la reducció de velocitat a l’AP-7 per l’incompliment de la distància de seguretat

Un 55% dels accidents són per encalç –impacte per darrere–

Més trànsit en direcció Barcelona i carril addicional obert a l'AP-7 a l'altura de Gelida en l'operació tornada de Dilluns de Pasqua. / Laura Fíguls

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, justifica la petició a l’Estat per tal que redueixi la velocitat màxima a l’AP-7, de 120 km/h a 110 km/h, davant l’incompliment de la distància de seguretat per part dels conductors. En entrevistes a Catalunya Ràdio i Rac1 aquest dilluns, Lamiel explica que la majoria de sinistres en aquesta via (55%) són per encalç –impacte per darrere– i que, per tant, reduint la velocitat màxima s’afavoriria també una reducció de la sinistralitat: «Passar de 120 km/h a 110 km/h representa reduir de 100 metres a 75 metres la distància de seguretat. Per tant, es guanyen 25 metres de seguretat».

En una observació recent del Servei Català de Trànsit a l’AP-7, al seu pas per Santa Perpètua de Mogoda, es va determinar que el 70% de les motos que circulen pel carril del mig no respecten la distància de seguretat. Tampoc ho fan el 65% dels turismes ni el 37% dels vehicles pesants. Amb tot, Lamiel insisteix que reduint la velocitat es reduiria la possibilitat d’encalç i, per tant, s’incrementaria la seguretat de la via.

Port de Tarragona